Dzieci bardzo wcześnie zaczynają zastanawiać się kim chciałyby zostać, gdy dorosną. W przedszkolu dzieci z grupy ” Żyrafek” poznawały na podstawie ilustracji, opowiadań i wierszy oraz w bezpośrednim kontakcie z naturalnymi przedmiotami( np. młotek, wiertarka, suszarka, strzykawka, łopata, lampa) specyfikę różnych zawodów m.in. kosmetyczki, rolnika, murarza, strażaka, fryzjera.
Dzieci bardzo żywiołowo uczestniczyły w tych zajęciach, tym bardziej, że niecodziennie mają styczność z takimi narzędziami i zawodami jednocześnie.
Przez prawie dwa lata uczęszczania do przedszkola poznały tajniki pracy nauczyciela , salowej. Teraz przyszedł czas aby poszerzyć wiadomości z najbliższego środowiska w którym mieszkają.
Najważniejszym celem zajęć było zapoznanie dzieci atrybutami charakterystycznymi dla danego zawodu i rozwijanie myślenia przyczynowo -skutkowego poprzez bezpośrednie nazywanie prawdziwych przedmiotów i narzędzi potrzebnych ludziom w codziennej pracy zawodowej.
Zwróciliśmy także uwagę na poprawne nazywanie zawodów oraz na to, że poprzez rozwój cywilizacji niektóre zawody się wykruszyły a inne musiały powstać.
Czterolatki poprzez zabawę klockami udowodniły, że projektowanie i budowanie nie jest takie trudne. Oby w przyszłości okazały się mistrzami swojego zawodu.
Opublikowano: 04.04.2022